lördag 17 februari 2018

Övertid

Träning med Fredrik, den starke.

Nästan tre månader sen jag med marginal överskred 20 minuter. Första gången sen juni mark på över 190 och generellt inte kört ca-max sen juli.

Marklyft 3x200 - mersmak
Roddarrodd 5x90 9x80
Atlasboll 5x80kg ingen tid; 23.02s
Här tog jag slut, men inte passet. Bl.a. farmers.

Mark igen på 200kg om 4-6 veckor så ska nog en fyra gå fint.

torsdag 15 februari 2018

That's Progress!

Förrgår
Ryckböj 5x75 - stadigt uppåt med minimal effort, ska programmera in lite sittryck, så ska väl detta kunna nå 10x75/5x85 inom nuvarande träningsupplägg.

Double-unders utan att skämmas

Igår
5 varv
Squats 30
Simning 100m
14:16 svår andnöd sista två vändorna

onsdag 7 februari 2018

Life is Good

Dropkick Murphys och Flogging Molly igår.


Idag Residualer, skit i hänga upp sig på den usla nivån, 310 reps istf 261 är en stor förbättring. 19% högre densitet, två till såna förbättringar så är det ganska så anständigt.

söndag 4 februari 2018

It's a long way to the top

Resultaten går i mikrosteg framåt, hittills har jag inte identifierat nånting som backar, men jag har heller inte sprungit på två månader.

Det som verkligen skulle kunna få resultaten att röra sig är att minska kroppsvikten med 10%, men det tycks inte aktuellt.

72 dagar med längsta aktiva träningstid 20:34 min, många pass har varit 18-20 min aktiv tid med 2-4 minuter råddande på det.

Det är utmanande att försöka hålla sånt omfång av rörelseförrådet på så liten tid. Jag siktar på minst två vardera av push, pull, posterior och squat i veckan. Jag fuskar ogärna med sittvändningar eller thrusters då de äter mina handleder.

Det frestar att träna lite mer, men ...72 dagar utan skador, muskelknutar och inflammationer, förkylning eller nämnvärd systemtrötthet.


Dropkick Murphys på tisdag. Om det funkar med barnvakter.
Det är inte bara kost och träning som tar stryk av att bygga en klan.

måndag 29 januari 2018

Inte 100%

Imorgon kanske jag är sjuk.

Nån slags friluftsdag eller nåt, minst 30-talet högstadiepojkar där.

Brandmannapullups 19 st SB, hann inte 20
Ca 0:30 vila
Löpband 2.0km på 8:24 - gah!?
Max 1:20 vila
Simning 400m 8:11 SB - armarna döa

My name is Earl kan skejta.

söndag 28 januari 2018

Push & Shove

Tisdag
Gå på händer mot vägg 12m
Burpees 15 st
Enbens squats 20 st första rundan, 30 st tvåbens sen
3+12/15/27 på 15 min

Onsdag
Crawl 8x100 per 2:30, första komfortabelt på 1:46 (jmf härom veckan), sämsta 2:01

Torsdag
Styrkevänd 5x3x80, superset kippade pullups
Små stadiga förbättringar.

Fredag
5xLöpband 0.4km, hängstyrkeryck 15x40, saknades 8 reps innan timecap på 15 min

Bending - 1 spik

Söndag
Knäböj 3x150
Ett stökigt pass som avslutades i en kisskatastrof. Ja, grabbarna var med på gymet.

måndag 22 januari 2018

Window shopping with a brick at three in the morning

Söndag
15 min:
Db Thrusters 15x20
Double-unders
Repklättring 3x5m

2+15/43
Ja, jag bröt double-unders i ettor på slutet.

Måndag
Första passet på mycket länge som går direkt dåligt utan att jag skadar mig.

Marklyft 10x1x180 på minuten - motigt och drygt, stod förvisso på gummimatta, inte lyftarpodie.

Muscle-ups i ringar, planerat 8x2 på halvminuten som tillvänjning, men lade ner efter 4x2 inte på halvminuten. Kändes inget bra alls, särskilt att dra igång från botten kändes farligt.