lördag 2 maj 2009

Sommarträning

Handled mkt bättre, så var nog en ganska bagatellartad stukning.

Stenlastning 4 ggr.
Däckvält 4x5 vält, långsamt och ovant.
Ringar - massor av misslyckade försök till Roeslers ... nånting hade låst sig mentalt, när jag väl fick till det var magen sliten och pressen såg förjävlig ut.
Press - femmor upp till 47 kg + 25 kg kedjor (effektiv vikt ~50 kg i botten, ~70 kg i toppen). Ej poppis med högeraxeln.
Släde - nonstop 3-400m i lugnt tempo, alternerade mellan framlänges och baklänges.

4 kommentarer:

Bear sa...

Skoj, speciellt stenlastningen :)

rackempackem sa...

Underbar film!

David Englund sa...

Däcken såg tunga ut, med tanke på hur stark du är. Med det vill jag säga att jag tror att inte skulle rubba det. Men det såg kul utiaf! :) När får vi se 30 roeslersfor time? ;)

Jocke sa...

Tackar! Däckvält är inte riktigt min grej. Det här är att betrakta som ett lätt däck (220-260?), när jag tränar strongman på "riktigt" så är det normalt 8 på 300 kg som gäller ... och då tar det 40-50 sek.