fredag 29 januari 2010

Besegrad av skogen

Planen är ett halvkort, maxintensivt pass "cardio" per vecka. Men så länge det här lappmöglet ligger kvar får man väl utnyttja det. Så ett överlångt ointensivt pass skidor blev det den här veckan.

Gjorde ett försök att skida plantskolan till Nyby och tillbaka. Hade kommit massor av snö senaste dagarna och bara en åkare innan. Fram till torpet hade jag hjälp av en annan jeppe som dök upp på p-platsen samtidigt som mig, vi turades om att spåra, men med mina smala skidor var det eländigt även att åka som tredje åkare i spåret. Får skaffa turskidor eller nåt i framtiden. (Så långt jag hade tider att jämföra med så gick det 33% långsammare än senast)

Vid torpet släppte sällskapet efter att gett mig ett väldigt dåligt tips om vägen. Insåg efter nån minut att jag var på väg söderut snarare än österut, men tänkte att man kunde väl iaf komma nånstans. Ja, nånstans kom jag väl förvisso, nånstans där inte en käft varit de senaste dagarna. Efter en timme tog jag mitt ölfika och vände tillbaka.

Skidor 2:11 tim varav 10 min paus

Inga kommentarer: