torsdag 2 september 2010

W på vendetta

"When training was about strength, about moving weight, and moving bodies. About being proud of an added rep or 10 more pounds. Where performance and kicking ass are more important than how you look. Where people eat to live, not live to eat. Where trucks are pushed and sleds are pulled. Where reps and weight are counted, calories are not. Where running isn't 'cardio', it's part of training and if you're going to walk for your conditioning you best have something on your back or in your hands."
- Jim Wendler

Läste färdigt V for Vendetta igår, filmen var ju fantastisk när jag såg den för några år sen, men boken några strån vassare som sig bör. Tips på vad man tar sig till sen?

Till slut blev passet av, det som blivit uppskjutet en eller två dagar i taget sen förra tisdagen. Det gick helt ok. Slog PR i stockbänkpress och stockreps från marken och gjorde anständiga insatser i farmers och sten. Nånting lirar inte riktigt i ryggen, men med tanke på den hemska bryggan i stockbänk så väntar jag ett pass på att ge upp strongman helt.
Jag avskyr den här övningen. Ifall den inte var med på tävlingen skulle jag inte köra den. Och ifall jag inte redan varit med på tävlingen åtta år på raken skulle jag skita i den. Oj vad man kan spela offer för omständigheterna.

3 kommentarer:

rackempackem sa...

var kommer wendler-texten från?

antar att du menar serietidningsboken V?. Isåfall: Watchmen och The Preacher

Jocke sa...

Tack för tipsen, har inte sett eller läst watchmen, trodde det var nåt xmendravel ;)

Jocke sa...

Detta är ett av wendlers senaste epos, dök upp på elitefts och t-nation (B&C7) samtidigt, ca en vecka sen.