tisdag 5 april 2011

Plan A

Planer håller aldrig nuförtiden - men det är bra att veta hur planen ser ut när man börjar improvisera.

Måndag - Strongman
Prio #1 - Det är här progression får utvärderas.

Tisdag - Kampsport
Varannan vecka med instruktör, varannan vecka halvorganiserat krogslagsmål. Prio #2, men svårare att utvärdera - icke-progression är osannolikt med tanke på bakgrund.

Onsdag - vila

Torsdag - Styrka/Överkropp
Jag är fullt beredd att tappa gymstyrka under detta program. Jag kör på fram till sommarsemestern, eller tills strongmanresultaten stagnerar.

Fredag - Styrka/Underkropp; Kampsport
Om omständigheterna tillåter (ingen dagislämning och inte en massa jobbpanik) så körs två separata pass, annars bara ett arbetsset styrka följt av fajtingen. Blir ett av veckans kampsportspass inställt så struntar jag i det, blir båda inställda kör jag någon slags konditionsträning.

Helg - vila

Gårdagens conans

5 kommentarer:

Bear sa...

"Conans" är ett grymt namn på en tuff övning. Just ja, kampsport, tror fasen jag ska pallra mig till morgonträningen imorrn!

Jocke sa...

En sport som är konstruerad för att vara tv-underhållning måste ju ha bra namn :
conans circle, samsons/atlas stones, fingals fingers, power stairs, silver dollar deadlift osv
Förstår inte hur så lama namn som log lift och tire flip fått fäste :)

Bear sa...

Lumberjack Lift och Traktor Tire Tossing?

ludde sa...

ruggigt avskräckande med den där karusellen! men vädret var det inget fel på!

kommer något av styrkepassen förläggas i kryptan månne?

Jocke sa...

Min träningspartner drar till Bali nu i veckan, så jag har åtminstone inga solidaritetsskäl att ducka Bunkern. Borde bekanta mig lite med det här med lowbar igen. (Men på det stora hela får det bli en mellantävling i maj)