söndag 24 juli 2011

Baldersnäs

Så var min första sjugrenstävling avklarad då. Eller ... tävling och tävling, det var jag och Vikingpower i viktklassen. Även om han har gått upp 12 kg sen vi möttes första gången för åtta år sen, och numer är invuxen i viktklassen, så är reviret omsorgsfullt inpinkat. (Först 15-tiden dagen innan fick jag veta att en herre som kunde gett mig en teoretisk match inte skulle vara med, och då var jag redan nere på dryga 76 kg)

Jag valde att se det som ett träningsläger istället, och ta vissa risker och utföra vissa laborationer jag inte skulle ha gjort annars. Och kanske främst - inte hushålla.

Höjdpunkter :
Farmers Walk 80.4m, trots det otroligt klantiga misstaget att gå i shorts. Kostade nog minst 10m med dessa väskor pga friktion.
Atlassten 11x100kg över 100cm på 60 sek. En hårsmån från 12 reps. Testade ny teknik, mer än 12 reps är svårt om de inte bygger en ramp så man snabbare får tillbaks stenen.
Okgång 210kg över 15m på 8.15s. Jag har vetat att det ska gå att gå betydligt fortare än med Fredriks rangliga ok.

Sverigetouren fortsätter några dagar till, lite beroende på väder och familjens humör, nu utan träning. Bor i Jönköping den här natten, en stad och ett hotell i annan klass än Åmål. Ingenting som jag under resten av livet kommer vakna av under nätterna, kallsvettig och med ett kvävt skrik i halsen.


Atlassten 11x100kg, ganska nära 12.



Okgång 210kg 15m 8.15s

Inga kommentarer: