söndag 26 augusti 2012

Rockyjogg Duo

Rockyjogg med Ludde i regnet. I jungfruelig mark (även om det var alldeles i närheten av där jag varit) så förväntningarna var på nivån att det skulle vara lite förvirrad jogg, som det lätt blir vid Rockyjogg på okänt territorium.

Det blev ett riktigt bra pass, skogen var av en helt annan natur än mina vanliga domäner med stående ekar och nedfallna tallar och björkar. Vi fick till moment jag inte övat så mycket på, bl.a. "true muscle-ups" som Ludde kallade dem, och kaminklättring mellan träd.

Höjdpunkterna var väl dock scrambling uppför en skreva med potential att gå riktigt illa och klättring uppför en blöt, mossig sten som jag omöjligt skulle kommit uppför själv, men där vi lätt kom upp när Ludde knuffade upp mig och jag drog upp honom.

Inga kommentarer: