lördag 22 juni 2013

Expotition

Långpass med Emil, första aquathlonsamträningen i år, vi har haft otur med först min vad och sen hans förkylning.

Aquathlon 2 timmar 17 sekunder i/kring Valloxen
Hjälpmedel: ca första halvan kort våtdräkt, ca andra halvan snorkel

Jag hade rekat ut en bana på karta innan, men dels fanns det massor av staket och tomter vi inte räknat med och dels hade vår väldigt bakfulla vätskekontroll gått vilse så vi fick springa runt länge och leta efter honom, så vi hann bara med två varv mot planerade fyra. Inför framtiden har vi nog rekat ut en rätt bra runda.

Kändes ovant bra att simma långt+sakta utan snorkel, men kan vara våtdräkten som räddade vattenläget. Måste testa mer innan jag bestämmer mig inför loppet.

Emil trampade nästan på två huggormar, tur att jag inte såg dem eftersom jag har fobi för ormliknande saker: snokar, ålar, krokiga grenar och trasiga cykelslangar.

Midsommar-Rocky

Inga kommentarer: