måndag 1 juli 2013

Formtopp

Ofrivillig formtoppning i Prag med fyra simfria dagar och generellt låg belastning av allt.

Äntligen har vi hittat en bana! Långpass idag, tre varv på 34, 35, 29 minuter med ca två minuter vätskekontroll mellan varven och lite transport före och efter som förde totalen till 1:57. Drygt 12 km varav ca 1,5 simning, men jag är nöjd - börjar lära mig att matematiken inte håller ihop när det kommer till aquathlon. Kanske inte Emils Garmin funkar i vatten? :)

Urstark simning, gick inte att undvika att simma ifrån de andra två på nio av nio simningar. Jag misstänker dock att jag ff inte är bättre poolsimmare än Emil utan att det är nån OW-aspekt som gynnar mig. Dags att testa i pool snart på nån av de två distanserna jag har riktiga PR på: 100m och 200m.

Samtliga simningar utan hjälpmedel - jäkligt skönt att det enda man gör i växlingen mellan löpning och simning är att flytta simglasögonen mellan pannan och ögonen. Såvida jag inte helt sabbar nacken kör jag snorkelfritt på tävlingen. Med det sagt blev höger skulderparti ihopknutet nån timme efter träningen. Behöver köra en del pass med snorkel tror jag, och eftersom jag inte är säker på om problemet är andningen eller navigeringen så behövs det även en del pool.

1 kommentar:

Bear sa...

Försök till striktare ttb, runt 12 reps, jobbigast för quadsen så jag är för orörlig. I mitt Rocky-gym hittade jag fö en bit järnvägsräls för greppträning!

Striktare brutalbänk efter det (hålla öronen), 20 reps, fail på 21. Lättare i början iom att jag inte kom upp lika högt, sen jobbigt ;)