tisdag 23 juli 2013

Mindre än tre veckor kvar

Halva andra laget efter förra loppet. Snodd från Ångafilmen.
Igår
Långpass Duo
Fyra varv runt vanliga rundan i Knivsta.
2:21:06
Längre än jag ville, men tog en för laget. Sliten i vaderna från backlöpningen häromdagen och jag har dessutom blivit mer och mer nerkörd senaste 10 dagarna. Vaderna överlevde gårdagen, men faran är inte över än då det tycks som riskerna är störst passet efter ett långpass.

Åt allt man inte ska äta under passet: kexchoklad, gainomax, red bull. Magen klarar tydligen allt i den beskedliga fart det trots allt är frågan om.
Laborerade med utrustningen så nu har jag koll på både utrustning och näringsintag. Dessutom tycks vi ha nått samsyn i fråga om utgångstempo i år :)

Inleder toppningen nu, tidigare än planerat. Känns onödigt att mangla på en vecka till med denna status - jag hinner inte bli mer vältränad inför loppet, men jag kan mycket väl bli skadad eller sjuk. Fortsätter träna ända fram till loppet, fast lägre volym och fler dagar RJ/crosstrainining/vila, och möjligen något högre fart.

Inga kommentarer: