söndag 25 maj 2014

Base vecka 1

Upp tidigt och på med våtdräkten. Den var trång redan förra året och jag är nu tre kilo tyngre än när den köptes. Aj vad obekvämt att springa, kanske kan lösa familjebilden. Axlarna tog slut inom 20m simning av att kämpa mot materialet. Kurshållning omöjlig då den satt sämre på ena sidan. Muskelknutar i ryggen av att dras upp i en onaturlig svank.

Och sen tråkigast av allt: tog av dräkten och testade utan - inga problem alls med vattentemp! Från 14,5 grader i måndags till jag vet inte, men minst 18, på några dagar. Jag missade helt våtdräktssäsongen bara på att ha två klipp på ett simkort.

Någon triathlonkarriär var väl aldrig aktuell, men insåg att jag kommer inte heller ta upp swimrunnet en nivå till (i distans, vilket är det enda som räknas enligt pöbeln) till nånting man förväntas göra med våtdräkt.

Söndag
Högervaden knöt ihop sig bara av att strosa runt med #3 i solen.

Måndag
Jogg till, joggåing ifrån simhallen.
Simning 21x100, starttid 2:30. Tekniken bröt ihop, tog några minuter extra vila efter 1,6, det hjälpte inte.

Tisdag
Gym 43 min. Ytterst ospektakulärt, lördagens lopp och gårdagens simning krossade mig.

Onsdag
Rockypendling "hem" 70 min, mest gång.

Torsdag
Simning 22x100, starttid 2:30. Tröttsamt i skuldror och nacke, kanske bättre teknik

Fredag
Rockypendling "in" 67 min, mest gång.

Lördag
Orientering 120 min. Färdig 22:30.

Söndag
Start 05:45. Swimrun 33 min

Veckan
En solid träningsvecka, lugnt och lågintensivt, men mycket (475 min). Nästa vecka blir mindre.

Inga kommentarer: