lördag 17 maj 2014

Valloxen Inte Runt

Bra allmänform under vinter och vår och inte alls lika uppgiven som inför förra årets lopp, men har å andra sidan inte kört egentligen nån löpning med fart, förrän sista veckan då jag testade en ny toppningsvariant, vilket kanske visade sig vara ett misstag.

Bana: den var mer kuperad än jag uppfattade förra året. Vädret var nästan lika illa, dvs varmt och soligt.

Loppet: första 3:57, andra ~8:00, efter tre ~12:17 och började lida av sura och klena framlår. Tappade sen fart och fick kriga (!! var många, många år sen jag hade förmånen att anstränga mig inom löpning) in i mål. Vaderna klarade sig preliminärt hyfsat. Sluttid 20:48.

Emil stod över, lillebror kapade förra årets tid med nästan tre minuter, ner till 21:52.

Tanken innan loppet var att det skulle vara mer värt att maxa och hålla ihop, än att springa submaximalt på en bättre tid, men gå sönder. Sett på det viset får jag vara nöjd med detta.

Inga kommentarer: