söndag 15 februari 2015

Essens

"It's not the daily increase but daily decrease. Hack away at the unessential."
- Bruce Lee

Jag karvar och karvar i programmet. Obligatoriska programmet tar nu 20-25 minuter per pass, generöst med uppvärmning och ingen stress, men heller inget extra.

Pass 1: Max Effort Lower
Pass 2: Max Effort Push / Pull
Pass 3: Dynamic Effort Lower
Pass 4: Dynamic Push / Endurance Pull

Dessa fyra pass roteras över M-O-F. Drygt en timme regimenterad träning i veckan. Jag är noggrann att detta blir av, men inte nödvändigtvis på rätt dag.

Det obligatoriska programmet kompletteras med det fria programmet, typiskt en lätt och kort Rockyjogg på dagarna mellan. När det blir varmare ute blir det nog längre turer, men långsammare, nu vill jag hålla värmen. Det är inte så noga vad jag gör eller om jag gör. Nu i helgen var det att hjälpa svågern flytta igår.

Det är väl för tidigt att klassa det här som en succé så jag nöjer mig med att säga att det ser lovande ut.

1 kommentar:

Sam sa...

Ser ut som ett bra upplägg för minimal tidsinvestering gentemot resultat.
Ser lovande ut som du säger, ska följa med intresse :)