torsdag 28 maj 2015

Tre månader cardio

SwimRun-säsongen har smugits igång lite, jag räknar med att den håller på till slutet av augusti, men det kan förstås ta slut när som helst med en skada.

Mål
1. #forgingdecentfitnesswhilenotbeinghurtandtired
2. PR på två varv SwimRun på Valloxenbanan

Klarar jag detta är jag bara en styrkeperiod från betydligt mer än anständig form.

Träningsteori
Jag slänger ut allt jag förläst mig på senaste åren, om polariserat träning med mera. Det kanske gäller OS-medaljörer. Det kanske gäller även för amatörer. Det kanske t.o.m. gäller för en allroundidrottare som snittar cardio ett drygt pass i veckan över året. Men det gäller inte för mig. För jag är unik som en jävla snöflinga.

Operation Mellanmjölk
Två pass SwimRun i veckan, ett pass simning.
Samma konstanta volym halva sommaren, sen en rejäl ökning och konstant volym resten av sommaren. Ingen linjär progression.
Mycket träning i Z3-Z4, no mans land eller vad det kallas, inga fjöspass och ytterst få riktigt hårda.
Tvärtemot hur man ska.

Inga kommentarer: