torsdag 3 september 2015

Mjukstart

Lördag
Stå längd 4x5x190cm
Marklyft 13x160
Ryckböj 5x5x42½

Söndag
Desorientering 2:06h
Otroligt mycket svårare här i södra Lunsen än i Ursvik. Liksom - ta ut kompassriktning och 800m rakt ut i spenaten utan några utmärkande detaljer alls.

Tisdag
Roddrodd 9x80 - submax
Utegym 20 set, 1-2 reps/set mindre än PR
Upptäckte hos firmakiron att jag var rejält öm i skuldror mm, dessutom stel sen en tid. Detta kombinerat med att jag satt PR så skulle jag bara vara girig att mangla på, alltså tar jag en månad på 90% "pull" och sen en månad för att jobba mig upp till 100%.

Torsdag
Kulstötning 20x710+cm
Knäböj 8x132½
Vertical lift (greppövning) årsbästa
Idag skulle jag gjort min finisher-comeback, men efter gräsklippning blev det pool och sen spa, väl halvvägs genom ölen kom jag på att jag glömt finishern. Nåja...

Kan räkna hem drygt 164 kg i knäböj nu. Bra djup, men även inte helt horribla ryggbänd.

Inga kommentarer: