lördag 23 januari 2016

Träningar

Onsdag 13/1
Firmakiro. Jag har inga som helst problem med muskler eller skelett nu, så det var helt och hållet en lyxbehandling.

Väldigt generösa mängder snöröjning, både morgon, eftermiddag och kväll.

Torsdag 14/1
Box Jumps 3x8x75cm step down
Bänkpress 8x102½ (1RM-ekvivalent 123.7) ett steg bakåt, kanske pga snöröjning och skidor
Pullup Dropset, 5 st,
Löpband 5km 23:47 (target 25:00), helt och hållet begränsat av hur hårt jag vågar pressa vader och knän.
You gotta eat big
to grow big

Cardion nu är nästan helt "first-wave" inriktat på hjärtat. Men den kanske blir av.
Perfect is the enemy of great som vi säger i forgingdecentfitnesswhilenotbeingtiredandhurtallthetime-branschen.

Lördag 16/1
Kulstöt medicinboll 3x3/arm
Marklyft 6x182½ (1RM-ekvivalent 215.7) ganska komfortabelt
Frontböj 3x8x52½ direkt följt av sled drag, innanlåren rätt körda sen sist, så vågade inte fläska på mer.
Paddel 1km 5:34 (target 5:38) PR (fast det är det varje gång jag sätter mig på den maskinen ...)

Söndag 17/1
Skidor. Knappt 11km 1:31. Vita blixten. På Valloxen, från ena änden till andra.

Tisdag 19/1
Styrkevändningar 3x3x85 - tredjereppen inte i bra form, splittade och lite av varje. Här var jag inte stark.
Chins 12x15kg (1RM-ekvivalent 43.4kg). Inte här heller.
Push-triset partial HSPU, ring-dips, pushups 5 set
Rodd 1km (target 3:47) spurtade in på 3:43.6

Svårt att hitta ändarna i mörkret
Ett sånt där pass man får vara glad att det ens blir av. Och när det blir av får man vara glad att man inte gör illa sig.

På onsdagen bryter nån slags lågintensiv magsjuka ut, jag inser att jag haft ont i magen och dålig aptit sen i måndags. Kombinerat med lite bunkjour på madrass.

Lördag 23/1
Rep 3 ggr, dåligt grepp idag. Igår lyckades jag precis klämma ihop kollegans #1.5, nåt jag gör dussinet+ ggr annars. Greppstyrka kanske kan användas för att monitorera allmäntillstånd trots allt.
Knäböj 9x127½ (1RM-ekvivalent 161.5) en riktig krigainsats
Atlasboll 2 set
Ski-erg 1km 4:08.9, target 4:10, klarar nätt och jämnt mäkta ihop en spurt.

2 kommentarer:

Sam sa...

Fina pass, bra gjort :)

Jocke sa...

Tack! Nästa vecka blir blekare:)