lördag 17 februari 2018

Övertid

Träning med Fredrik, den starke.

Nästan tre månader sen jag med marginal överskred 20 minuter. Första gången sen juni mark på över 190 och generellt inte kört ca-max sen juli.

Marklyft 3x200 - mersmak
Roddarrodd 5x90 9x80
Atlasboll 5x80kg ingen tid; 23.02s
Här tog jag slut, men inte passet. Bl.a. farmers.

Mark igen på 200kg om 4-6 veckor så ska nog en fyra gå fint.

torsdag 15 februari 2018

That's Progress!

Förrgår
Ryckböj 5x75 - stadigt uppåt med minimal effort, ska programmera in lite sittryck, så ska väl detta kunna nå 10x75/5x85 inom nuvarande träningsupplägg.

Double-unders utan att skämmas

Igår
5 varv
Squats 30
Simning 100m
14:16 svår andnöd sista två vändorna

onsdag 7 februari 2018

Life is Good

Dropkick Murphys och Flogging Molly igår.


Idag Residualer, skit i hänga upp sig på den usla nivån, 310 reps istf 261 är en stor förbättring. 19% högre densitet, två till såna förbättringar så är det ganska så anständigt.

söndag 4 februari 2018

It's a long way to the top

Resultaten går i mikrosteg framåt, hittills har jag inte identifierat nånting som backar, men jag har heller inte sprungit på två månader.

Det som verkligen skulle kunna få resultaten att röra sig är att minska kroppsvikten med 10%, men det tycks inte aktuellt.

72 dagar med längsta aktiva träningstid 20:34 min, många pass har varit 18-20 min aktiv tid med 2-4 minuter råddande på det.

Det är utmanande att försöka hålla sånt omfång av rörelseförrådet på så liten tid. Jag siktar på minst två vardera av push, pull, posterior och squat i veckan. Jag fuskar ogärna med sittvändningar eller thrusters då de äter mina handleder.

Det frestar att träna lite mer, men ...72 dagar utan skador, muskelknutar och inflammationer, förkylning eller nämnvärd systemtrötthet.


Dropkick Murphys på tisdag. Om det funkar med barnvakter.
Det är inte bara kost och träning som tar stryk av att bygga en klan.